OMEGA 3  - NAJLEPSZE SUPLEMENTY CALIVITA INTENRATIONAL

.

.
Eskimoskie menu


  Wyniki ponad 2000 amerykańskich badań naukowych dowodzą, że niedobór kwasów tłuszczowych z rodziny omega-3 wywołuje w organizmie poważne kłopoty zdrowotne. Głównym źródłem kwasów omega-3 są ryby morskie, których spożycie przez przeciętnego mieszkańca Ameryki i Europy jest zbyt małe. Powoduje to występowanie niedoborów kwasów omega-3 u ok. 60% Amerykanów i Europejczyków.

    Kwasy omega-3 wywierają korzystny wpływ na właściwe funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego. Inny intrygujący obszar badań nad kwasami omega-3 dotyczy roli, jaką pełnią one w rozwoju i prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego, zwłaszcza mózgu. Ponad 60% ludzkiego mózgu składa się z tłuszczów, w tym, z dużej ilości kwasów omega-3. Badanie przeprowadzone przez Purdue University wykazało, że dzieci z niedoborem omega-3 wykazują nadpobudliwość, częściej mają kłopoty z nauką i częściej są z nimi problemy wychowacze. Niektóre badania sugerują, iż kwasy omega-3 mogą odgrywać znaczącą rolę w zapobieganiu częstej przyczyny ślepoty, jaką jest zwyrodnienie plamki żółtej. Składniki tłuszczu rybiego, w tym omega-3, obniżają podatność na depresję oraz poprawiają nastrój. Ponadto spełniają one szereg innych ważnych funkcji w organizmie, a mianowicie: wzmacniają układ immunologiczny, łagodzą objawy reumatoidalnego zapalenia stawów, astmy, tocznia rumieniowatego, chronią przed niektórymi chorobami nerek, a nawet, zmniejszają ryzyko zachorowania na nowotwory. 

  Aby osiągnąć rzeczywiste korzyści zdrowotne, zaleca się spożywanie ryb bogatych w kwasy tłuszczowe omega-3 przynajmniej dwa razy w tygodniu. A oto kilka objawów wskazujących na zaburzenie równowagi tłuszczowej w organizmie: wysuszona skóra na tylnej części ramion, niska odporność systemu immunologicznego, przewlekłe zmęczenie, suchość włosów i śluzówki oczu, kłopoty z koncentracją, nadpobudliwość, wolne gojenie się ran, miękkie paznokcie, alergia. Niektórzy amerykańscy producenci żywości dla niemowląt już teraz szykują się do wprowadzenia na rynek żywności wzbogaconej o omega-3. Osoby pragnące poprawić swój ogólny stan zdrowia i poziom energii, chcące zapobiec wielu groźnym chorobom, w tym m.in. zawałom serca, depresji, cukrzycy, najlepiej zrobią, jeżeli jak najszybciej włączą do swojego menu oleje rybne bogate w omega-3 lub też uzupełnią ich poziom zażywając suplement Omega-3. Zbyt wielu Eskimosów i zbyt mało ryb - ten częsty w życiu gospodarczym slogan, używa się w sytuacjach recesji na rynku, gdy trzeba ostro powalczyć z konkurencją dla zdobycia grona klientów. Powiązania Eskimosów z rybami są niepodważalne ryby, mięso fok i wielorybów są głównym źródłem pożywienia mieszkańców Grenlandii (spożywają ich ok. 400 g dziennie) To właśnie przykład Eskimosów udowadnia, jak bardzo pojęcie ryby i zdrowia są ze sobą powiązane. Badania przeprowadzone przez Banga, Dyeberga i ich współpracowników wykazały, że w menu Grenlandczyków jest mało węglowodanów i trzykrotnie więcej nienasyconych kwasów tłuszczowych, niż na przykład w menu Duńczyków.

     Dodatkowo, w pożywieniu Eskimosów aż 13,1% stanowią kwasy tłuszczowe omega-3, podczas gdy u Duńczyków jedynie 0,84%. Tak duże spożycie rybiego tłuszczu chroni Eskimosów przed chorobami serca (np. występowanie zawału serca jest w tej populacji 400 razy rzadsze, niż wśród Amerykanów i Europejczyków). Nienasycone kwasy tłuszczowe są składnikami prostaglandyn substancji o charakterze hormonów tkankowych. Regulują one pracę układu krążenia, systemu immunologicznego, gospodarkę tłuszczową. Obniżają zbyt wysoki poziom cholesterolu i trójglicerydów oraz powstrzymują agregację płytek krwi, zmniejszając ryzyko miażdżycy i zawału serca. Obniżają też zbyt wysokie ciśnienie tętnicze i redukują możliwość powstawania zwapnienia naczyń.

    Badania amerykańskiego naukowca Dr.Davida P. Rose, przeprowadzone na zwierzętach, wykazały, że zażywanie kwasów tłuszczowych omega-3 powstrzymuje rozwój nowotworu piersi i jelita grubego. Na łamach czasopisma medycznego New England Journal of Medicine, w 1994 roku opublikowano interesujące wyniki badań. Według nich, osoby palące a często spożywające ryby, aż o 60% rzadziej cierpią na rozedmę płuc i o 33% rzadziej na przewlekłe zapalenie oskrzeli, niż palacze, którzy nie jedzą ryb. Kwasy omega-3 są zalecane wszystkim, również dzieciom, kobietom w ciąży, matkom karmiącym i osobom starszym.

[Zobacz "Badanie mikroskopowe natychmiastowa odpowiedź na potrzeby organizmu" z Omega 3   ]
[Zobacz "Tłuszcze życia -  sekret Omega3 " 
  ]
[Zobacz też inne choroby centralnego układu nerwowego   ]

1      2

Wyślij link do Noni znajomemu/znajomej